fb  ut  Satataxi RSS Feed

applebite143x186

    
    
    
Πέμπτη, 13 Ιούνιος 2013 15:45

Σκοτάδι στα εξώφυλλα του γαλλικού Τύπου για το λουκέτο στην ΕΡΤ

Written by 

Συνεχείς είναι οι αναφορές των ξένων Μέσων Ενημέρωσης στην υπόθεση της ΕΡΤ στο πλαίσιο και της 24ωρης απεργίας στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.

Χαρακτηριστικό το εξώφυλλο της γαλλικής Libération, η οποία σε μαύρο φόντο αναρωτιέται: Ποιος έσβησε την τηλεόραση;

«Μετά την αναστολή λειτουργίας της δημόσιας τηλεόρασης στη μάχη κατά της λιτότητας, Αθήνα και Βρυξέλλες πετάνε η μία το μπαλάκι στην άλλη για το ποιος έχει την ευθύνη του μέτρου» γράφει η εφημερίδα.

Μαύρο εξώφυλλο και για την Humanité με τίτλο: «Ελλάδα: μαύρη οθόνη πάνω από τη δημοκρατία».

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ανάλυση της ισπανικής εφημερίδας El Pais, η οποία από την πρώτη στιγμή κάλυψε ευρύτατα το κλείσιμο της ΕΡΤ.

«Η κίνηση της κυβέρνησης φέρνει και πάλι στην επικαιρότητα τη συζήτηση για το κατά πόσο είναι απαραίτητη η δημόσια ραδιοτηλεόραση. Οι ειδικοί συμφωνούν ότι οφείλουν να συνδυάζουν ποιότητα στην ενημέρωση και χρηστή διαχείριση» γράφει η εφημερίδα, αναλύοντας το πώς λειτουργούν οι δημόσιοι φορείς σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, στις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική.

Στην ανταπόκριση της εφημερίδας από την Αθήνα φιλοξενούνται διάφορες απόψεις για την υπόθεση ΕΡΤ. «Αν υπήρχε κακοδιαχείριση, ας κοιτάξουν στους εαυτούς τους» λέει ένας εργαζόμενος αναφερόμενος στον τρόπο που οι κυβερνήσεις μεταχειρίζονταν την ΕΡΤ.

Αλλοι μιλούν για το πρόβλημα που παρουσιάζεται στις ακριτικές περιοχές και τα νησιά με την απουσία οποιουδήποτε άλλου ελληνικού καναλιού.

Υπάρχουν όμως και άλλες απόψεις: «Ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται. Βλέπει τα ιδιωτικά κανάλια και τα τούρκικα σήριαλ που είναι πολύ δημοφιλή εδώ» λέει ένας οδηγός ταξί...  

«Κυβέρνηση σε σύγχυση μετά το κλείσιμο της δημόσιας τηλεόρασης» είναι ο τίτλος στο σχετικό θέμα του Guardian, κάνοντας λόγο για μια κίνηση από πλευράς της κυβέρνησης που έχει ως στόχο να δείξει ότι τηρεί τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει.

«Σε 24ωρη απεργία για το κλείσιμο της ΕΡΤ» είναι ο τίτλος του BBC, το οποίο αναφέρεται αναλυτικά σε όλες τις εξελίξεις από την Αθήνα μετά την απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει τη δημόσια ραδιοτηλεόραση.

Πολλές οι αναφορές και στον γερμανόφωνο Τύπο.  «Η Ελλάδα κλείνει τον δημόσιο σταθμό της» είναι ο τίτλος της Zeit. «Τέσσερα κανάλια, 26 ραδιοσταθμοί, 2.600 εργαζόμενοι. Πολύ ακριβό, λέει η κυβέρνηση.»

Ο Spiegel γράφει: «Ο λόγος της απόφασης θα πρέπει να είναι οι μεγάλες πιέσεις που ασκούν οι διεθνείς δανειστές. Η τρόικα βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη χώρα για να ελέγξει το ελληνικό πρόγραμμα. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, αυτό το χρόνο θα πρέπει να απολυθούν 4.000 δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά η κυβέρνηση παρακαλεί για περισσότερο χρόνο. Μια πιθανότητα να επιτευχθεί γρηγορότερα ο στόχος είναι το κλείσιμο του δημόσιου ραδιοσταθμού».

Tην απόφαση του Έλληνα πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά για την ΕΡΤ επικροτεί η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt. Ο δημοσιογράφος Χανς-Πέτερ Ζίμπενχαρ, σε άρθρο του με τίτλο «Όλα από την αρχή», αναφέρει ότι ο έλληνας πρωθυπουργός επέδειξε πολιτικό θάρρος με την απόφασή του να αναστείλει τη λειτουργία της ΕΡΤ.

«Η ενέργεια του πρωθυπουργού είναι λογική, δεδομένου ότι η ΕΡΤ δεν ήταν σε θέση να πραγματοποιήσει από μόνη της την "κάθαρση" και έτσι το κλείσιμο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης ήταν η μόνη δυνατότητα που είχε η κυβέρνηση να εφαρμόσει τη μεταρρύθμιση στον τομέα αυτό» σημειώνει ο συντάκτης της εφημερίδας.
«Σκληρό χτύπημα για τα ελληνικά μίντια» χαρακτηρίζει η Kölner Stadt Anzeiger το κλείσιμο της ΕΡΤ. Τα προγράμματα είναι «μια τυπική περίπτωση απίστευτης σπατάλης» σύμφωνα με το αιτιολογικό της κυβέρνησης.

«'Σπατάλη': Η Αθήνα κλείνει το δημόσιο ραδιοσταθμό» είναι ο τίτλος της αυστριακής εφημερίδας Die Presse, η οποία επισημαίνει: «Η απόφαση θέτει τον κυβερνητικό συνασπισμό σε μια νέα δοκιμασία, διότι οι δύο κυβερνητικοί εταίροι αποφάσισαν να εκφράσουν την αντίστασή τους.»

Στις προγραμματισμένες διαδηλώσεις αναφέρεται και το CNN, σημειώνοντας και αυτό ότι η απόφαση συνδέεται με τη δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε απολύσεις στον δημόσιο τομέα εντός του 2013, αλλά και το 2014.

Πηγή: http://news.in.gr

ΚΑΙΡΟΣ