-
Σε χθεσινή σας συνέντευξη σε διαδικτυακό ραδιόφωνο υποστηρίξατε ότι, το Υπουργείο Μεταφορών δεν φέρει καμία ευθύνη για τις παραβάσεις που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας των Ε.Ι.Χ αυτοκινήτων. Υποστηρίξατε ότι ο έλεγχος από την Τροχαία είναι ελλιπής λόγω έλλειψης έμψυχου δυναμικού και ότι δεν παρεμβαίνετε στο έργο της Ελληνικής Αστυνομίας υπέρ των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων με οδηγό. Εμείς σας υπενθυμίζουμε τι ορίζει η ελληνική νομοθεσία.
Με πρόσχημα την προστασία και αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, εταιρίες ενοικιαζομένων αυτοκινήτων με οδηγό που συνεργάζονται με την Uber (και όχι μόνο στην Μύκονο) δεν διστάζουν να απειλούν ακόμη και την Αστυνομία. Όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος των συνδικαλιστών της ΕΛ.ΑΣ., Γρηγόρης Γερακαράκος «Αγωγές και μηνύσεις σε βάρος αστυνομικών που βεβαιώνουν πρόστιμα σε τροχονομικούς ελέγχους στη Μύκονο, έχουν κατατεθεί το τελευταίο διάστημα. Στη Μύκονο υπάρχουν ιδιωτικά βαν που πραγματοποιούν τα λεγόμενα «τράνσφερ» με πελάτες τουρίστες, τα οποία πολλές φορές δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος για τη λειτουργία τους».
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων η μέση τιμή στο πετρέλαιο κίνησης την 1η Οκτωβρίου ήταν 1,85€/λίτρο. Την Τρίτη 11-10-2022 ανέβηκε στα 2,085€/λίτρο και την Κυριακή 16-10-2022 εκτοξεύτηκε στα 2,137 €/λίτρο. Μόνο για τον Οκτώβριο η αύξηση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης εκτιμάται κοντά στο 15%. Όλα αυτά την στιγμή που η κυβέρνηση αποφάσισε την απόσυρση της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης και με την αιτιολογία ότι προβλέπει (η κυβέρνηση) πτώση των διεθνών τιμών.
Επειδή το ζήτημα ακρίβειας είναι πλέον μη διαχειρίσιμο, επειδή η πολιτική της κυβέρνησης την ενθαρρύνει και δεν την αποτρέπει, επειδή η αύξηση κομίστρου απορροφάται από τις αντλίες πετρελαίου, είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε τα πάντα για να μειώσουμε το κόστος λειτουργίας του ταξί και να βοηθήσουμε τους συναδέλφους μας να αναπνεύσουν.
Ο Δήμος Αθηναίων είναι η έδρα των περισσότερων ταξί που δραστηριοποιούνται στην Αττική. 14.000 ταξί πραγματοποιούν χιλιάδες διαδρομές σε καθημερινή βάση. Ωστόσο, η ελληνική πρωτεύουσα δεν είναι φιλική προς τον κλάδο μας. Έλλειψη βασικών υποδομών (σταθμοί στάθμευσης), αυστηρή αντιμετώπιση από την Δημοτική Αστυνομία, έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, είναι μερικά από τα σημαντικότερα προβλήματα που είναι μέρος της καθημερινότητας του Αθηναίου ταξιτζή.
Η αύξηση που δόθηκε στο κόμιστρο του ταξί μετά από 13 χρόνια ήταν αποτέλεσμα του αγώνα και της πίεσης που ασκήθηκε από το Προεδρείο του ΣΑΤΑ. Αυτό όμως δεν πρόκειται να μας φιμώσει. Είμαστε μέλη μιας κοινωνίας που υποφέρει. Κύμα ακρίβειας έχει σαρώσει τα πάντα. Καύσιμα, είδη διατροφής, ηλεκτρικό ρεύμα, υπηρεσίες. Βλέπουμε ξεκάθαρα ποιος είναι ο στόχος. Η φτωχοποίηση της πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών και η μετεξέλιξή τους σε φτηνό εργατικό δυναμικό για μεγάλες εταιρείες και τις ψηφιακές πλατφόρμες. Όσο δεν αντιδρούμε, τόσο θα κερδίζουν έδαφος όλοι αυτοί, που ζουν από τον ιδρώτα των εργαζομένων. Ως κλάδος δεν έχουμε μάθει να σκύβουμε το κεφάλι. Δεν παραδοθήκαμε ποτέ αμαχητί και δεν θα το κάνουμε ούτε τώρα. Διαβάζουμε σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας ότι τα προβλήματα του κλάδου οδεύουν προς τη λύση τους. Μακάρι να ήταν αλήθεια. Δεν είναι όμως.
Στις 8 Σεπτεμβρίου ο κλάδος των ταξί δίνει ακόμα μια μεγάλη μάχη. Αυτή την φορά σε παγκόσμιο επίπεδο. Όσα αποκαλύφτηκαν για τα πεπραγμένα της Uber δεν ήταν άγνωστα σε μας. Ξέραμε πως λειτουργεί, ποιους χρησιμοποιεί και τι μεθόδους προκρίνει. Τώρα έμαθε και ο απλός πολίτης το μέγεθος της διαφθοράς που καλύπτει το τρίπτυχο Πολυεθνικές – Πολιτική – Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Παρά το γεγονός ότι το ΣΑΤΑ ενημέρωσε όλες τις ελεγκτικές αρχές (και τα συναρμόδια υπουργεία ) και ζήτησε μόνιμη και αυστηρή επιτήρηση σε σημαντικούς σταθμούς της πόλης, εντούτοις τα φαινόμενα πειρατείας όχι μόνο δεν μειώθηκαν, αντιθέτως πολλαπλασιάστηκαν. Το αεροδρόμιο, το λιμάνι, το Μοναστηράκι, τα Πρακτορεία, έγιναν η γη της επαγγελίας για τους αετονύχηδες. Αστυνομία απούσα, κυβέρνηση αδιάφορη, είναι ό,τι ακριβώς χρειάζονται οι απατεώνες για να δρουν ανεξέλεγκτα και ανενόχλητα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας σήμερα στην Αττική η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης είναι 1,89 ευρώ/λίτρο και του φυσικού αερίου 1,82 ευρώ. Ειδικά η αύξηση στο φυσικό αέριο είναι εξωπραγματική και δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στους συναδέλφους που έχουν οχήματα που κινούνται με CNG. Από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία και το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης κάθε ταξιτζής έχει καταβάλει τουλάχιστον 3.500 ευρώ περισσότερα (σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια) για καύσιμα, πληρώνοντας πανάκριβα την ενεργειακή κρίση.